Sunday 8 January 2012

Booked!

Assalamualaikum =)



Teramat sangat lah lamanya aku tak update pasal wedding prep. Busy memanjang. Padahal orang lain lagi busy dari aku, sempat je update.. kan? hehe.. maaf ye. Last weekend (sabtu ahad baru ni ler) mak abah aku turun Kota Tinggi. Tak lain tak bukan stay umah amu aku. errr... amu tu pakcik aku la. hehe.. Makanya on saturday tuh mak aku, n cik V ku ada tanya tanya pasal pelamin etc. Adeh.. Apa aku nak jawab?? Hakikatnya aku tak pergi mana mana bridal pun lagi. Keje nya asik dok survey survey online and tunggu Mr. Chen pulang. Sebenarnya dah bulat hati nak pergi Bridal Kayangan kat JB. Sebab pakej yang diorang sediakan memang superb (untuk bajet bride macam aku ni) & paling penting, affordable.  TAPI....Survey tanpa tindakan dapat apa?? Asek pending je.. hehe.. Asalnya nak ajak Mr. Chen pergi bridal sama-sama. Tapi as i mention before, Mr Chen sangatlah busy. Kitorang nak bincang bincang pun tak sempat.


Finally, sabtu tu aku & Cik V saje main redah mana mana bridal yang kitorang nampak cantik display diorang. ehehe.. Weol masuk Klasik Andaman, disambut a guy bernama As. Nasib ramah orangnye. Takde la aku stress sangat. Hehe.. Honestly, aku memang tak gemar kalau aku, as customer di layan nak tak nak je oleh vendor. First impression tu penting ye. Kalau kite dapat vendor yang susah nak komunikasi, susah tau. Aku tak mau menyesal di kemudian hari. Tapi Alhamdulillah, aku tengok As ni ok. Hopefully, memang ok. hehe. 

Weol proceed tanya pakej pakej yang diorang sediakan. Belek belek tengok contoh gambar diorang. Memula, aku tengok dulu apa yang aku dapat dari pakej diorang. Hurm, not bad. hehehe.. Tapi awal awal aku cakap aku ade pelamin inspiration aku sendiri & baju yang macam mana. Boleh tak diorang ikut ape yang aku nak & aku nak simple je.. yada..yada... Duk bincang bincang, aku rasa macam ok. As cakap, tak pernah jumpa pengantin nak yang simple simple je. pengantin perempuan pulak tu. hehe.. yes!! aku memamng nak yang simple je. Tapi aku cerewet okeh!!! hahaha. Panggil mak aku suruh datang. Elok elok bincang pasal pelamin je, trus masuk hal kanopi. Dan kebetulan kanopi die ngah ade promotion. Bincang sikit sikit sambil gelak gelak. Tapi tak dapat nak putuskan time tu jugak sebab owner, Abg Amir takde kat butik. Abg Amir pi butik dia lagi 1. We decide buat appointment esok pagi (Ahad la kan.. heheh)

Hari Ahad pepagi weols pi butik. Abg Amir & his sis da siap menunggu.. weols bincang semula dengan dia, & Alhamdulillah, dia sangat ok orangnya. Aku explain semula apa yang aku nak, apa yang aku tak nak. YES! sejujurnya aku memang cerewet. Cuma, aku sedih sikit sebab aku just nak pelamin off white + hijau je. Takmo warna warna lain. TAPI mak aku tak setuju.. huhuhu. die cakap kusam nanti. Tapi aku suka. Huhuhu.. (bape banyak TAPI da.. ) Finally, even sedikit kecewa, kanopi + bridal da setel!! Book terus. Mak aku malas nak cari cari dah. Aku ikut je la. Kang tak ikut menangis pulak. hihihi. Tinggal nak pilih baju je. Ha, cakap pasal baju, nanti aku buat entry pasal baju plak. hehe. Pelamin aku tuh, simple je. Semalam lupa nak amik sketch yang dia buatkan untuk aku. In dat case, biarlah rasia dulu. hehehe.. Okla, setakat tu dulu tuk hari ni. Panjang gilos okeh entry aku kali ni. Maaf ye. =)



Nota Cinta ::: Semoga urusan kami dipermudahkan.. insyaAllah..




2 comments:

  1. mak ko yang nangis ke ko yang nangis nanti mak ko x nak bayokan?? ahhahaaaaaa....

    ReplyDelete
  2. hahaha.. tolong sket.. pelamin, OP, etc i kne bayar sendiri tau.. tp kanopi, mak byr. hahaha

    ReplyDelete