Monday 30 January 2012

Tipah Tertipu

Assalamualaikum =)


Sedih + geram + menyirap semua ada. Aku rasa nak lempang je mamat tuh. Macam hampeh je. Ok, maafkan aku. Belum apa apa aku dah marah marah. hehehe. Mesti korang geram kat aku sebab tak paham hujung pangkal. 

Macam ni cerita dia. Dah lama aku survey survey pakej untuk photog. Nak cari price range yang sedang sedang je untuk majlis bertandang kat rumah Mr Chen nanti. So that ada jumpa yang affordable + member pun rekemen. Aku tanya Mr Chen, dia pun ok. Macam biasa la, belum dapat duit, selalu la dia message aku kat fb tuh. Bila dah dapat...!! haaa.. Senyap terus ko..!! Menyirap betul aku. Konon dah email invoice. Cakap pending la apa la. Last last, habuk pun tarak. Aku message pun bo layan. Aku geram, aku tanya balik kat member aku tuh. Rupanya dia pun tipah tertipu. Bila kitorang bincang bincang & cerita macam mana mamat tu balas bila kita mintak invoice. Sumenya sama..!! Helah dia sama ok..!!  Ya Allah.. Memang nak kena lempang mamat nih.Tak cukup, aku bagi rasa kasut saiz 5. Mau? haa... kan dah emosi di situ.. ;p

Bulat hati aku tak mo amik die dah sebelum something yang lebih teruk berlaku. Tapi aku memang geram ngan mamat nih. Member aku tuh (member Mr Chen sebenarnya) siap cakap nak langgar je kalau jumpa. hehe. Aku takut la plak nak langgar. Kang mati anak orang, aku lak kena gantung. kikiki. Tapi aku terkilan + sedih sangat. Kesian Mr Chen susah payah cari duit. Memang tak sebanyak mangsa mangsa syid n soultan tu sampai beribu. Tapi duit tetap duit. I do LOVE my fiance, Mr Chen. Kesian tau Mr Chen kesayangan saya. Memang kurang ajar ini budak.

Sebenarnya mula mula aku was was jugak. Tapi sebabkan member Mr Chen tu kenal dia, aku pejam mata je la & ada sikit keyakinan.  TAPI.. aku tak salahkan member Mr Chen tu. Dia pun tak tau jadi macam ni. Rambut sama hitam, hati lain lain. Haa.. kan dah keluar peribahasa. **err peribahasa kan ? **  Tak sangka macam ni pulak jadinya. Moral of da story, tak tau lah nak kata apa. hahaha. Hampeh punya budak. Memang nak kena luku itu budak. Aku sepak laju laju baru tau. Haish..

Buat Mr Chen, saya mintak maaf sebab dah susahkan kamu. Mudah mudahan rezeki lain yang menanti kita. InsyaAllah ada hikmah disebaliknya. Semoga semuanya berjalan lancar dan selamat. Love u bro. ;p 


Nota Cinta ::: Ya Allah, permudahkanlah urusan kami, murahkanlah rezeki kami..


5 comments:

  1. Replies
    1. kat fb nama die Itik pulang petang.
      dah la pnah share dkt NCOL aritu.. haish.. mmg nk kene itu budak..

      Delete
  2. Replies
    1. nama fb die itik pulang petang... =)

      Delete
    2. Uiks..!! Nur Cahaya rupanya.. hahaha..
      igt tak dl ade share kat ncol. n siap tlg u add die kat fb tuh. tak amik die kan?? BIG NO.. tau..!!

      Delete